Статут закладу освіти

 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ


1.1. ВОРОШИЛІВСЬКИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ,,ВЕСНЯНКА” ( далі - дошкільний заклад )Тиврівського району Вінницької області належить до комунальної власності Ворошиліввської територіальної громади та створено на підставі рішення Виконавчого комітету Ворошилівської сільської ради від «20» березня 2003 року №29.
1.2. Юридична адреса: 23323 , Вінницька область , Тиврівський район ,  с. Ворошилівка , вулиця Маліновського, будинок 5.
1.3. Засновник дошкільного закладу – Ворошилівська сільська рада .
   Засновник або уповноважений ним орган, здійснює фінансування дошкільного закладу , його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

1.4. Дошкільний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад України ,

затвердженням постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р.№ 305 ,  іншими нормативно-правовими актами, даним Статутом.

1.5. Заклад є неприбутковою юридичною особою (з обов’язковим внесенням відомостей до відповідних реєстрів(в тому числі до Реєстру неприбуткових установ та організацій)),
 має печатку і штамп  встановленого зразка, фірмовий бланк з власними реквізитами, реєстраційні рахунки в органах Державної казначейської служби, може мати рахунки в банках.
1.6. Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоров-ленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.
1.7.Діяльність дошкільного закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти :

-  збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей ;

- формування їх особистості , розвиток творчих здібностей та нахилів ;

- забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.
1.8. Дошкільний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції , передбаченої чинним законодавством , Положенням та даним Статутом.
1.9. Дошкільний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за :
- реалізацію головних завдань дошкільної освіти , визначених Законом України « Про дошкільну освіту» ;
- забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу ;
- дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.
1.10. Взаємовідносини між дошкільним закладом з юридичними і фізичними особами визначаються угодами , що укладені між ними. 

  

3

ІІ. КОМПЛЕКТУВАННЯ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
2.1. Заклад розрахований на 17 місць .
2.2. Одна різновікова група (вік дітей від 3 до 7 років)
2.3. У дошкільному закладі функціонує група загального розвитку.
2.4. Дошкільний заклад має групу з денним режимом перебування дітей. Дитина може перебувати в закладі протягом дня або короткотривало (неповний день)
2.5. Наповнюваність групи дітьми становить: 15 дітей
2.6.Для зарахування дитини у дошкільний заклад необхідно пред’явити :
- медичну довідку про стан здоров'я дитини;
- медичну довідку про епідеміологічне оточення  ;

- свідоцтво про народження дитини;

- заяву від батьків або осіб, що їх замінюють;
- документ для встановлення батьківської плати (за наявності права на пільги);
2.7.За дитиною зберігається місце у дошкільному закладу у разі її хвороби , карантину , санаторного лікування , на час відпустки батьків або осіб,які їх замінюють, а також у літній період (75 днів) .
2.8. Відрахування дітей із дошкільного закладу може здійснюватись за бажанням батьків або осіб, які їх заміняють, на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в дошкільному закладі, у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом 2-х місяців
2.9. Термін письмового повідомлення батьків або осіб, які їх заміняють про відрахування дитини становить  10 діб .

2.10. Заклад здійснює соціально-педагогічний патронат сімей, діти яких не відвідують заклад, на закріпленій території.

2.11. Діти, які перебувають у закладі короткотривало чи під соціально-педагогічним патронатом, беруться на облік у закладі.

                         ІІІ. РЕЖИМ РОБОТИ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ


3.1. Дошкільний заклад працює за п'ятиденним робочим тижнем , протягом 9 годин. Вихідні дні : субота , неділя , святкові  тощо.
3.2. Щоденний графік роботи дошкільного закладу : початок о 8.00 і закінчення роботи закладу о 17 годині.
 

4

             ІV.ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ 
                                       У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ


4.1.Навчальний рік у дошкільному закладі починаються 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року . З 1 червня до 31 серпня ( оздоровчий період )  у дошкільному закладі проводиться оздоровлення дітей.
4.2.   Навчальний  заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення .
4.3. План роботи державного та комунального навчального закладу схвалюється педагогічною радою, у разі неможливості створення педагогічної ради, загальними зборами трудового колективу закладу , затверджується керівником дошкільного закладу і погоджується з відділом освіти та за потреби відповідними службами.
4.4. У дошкільному закладі визначена українська мова навчання і виховання дітей .
4.5. Навчально – виховний процес у дошкільному закладі здійснюється відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, за Базовою програмою  розвитку дитини дошкільного віку та  іншими програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України, схвалено педагогічною радою .

4.6. Заклад організовує освітній процес за одним з пріоритетних напрямків роботи, який затверджується педагогічно радою.
4.7. Дошкільний заклад може надавати додаткові платні освітні послуги на підставі відповідної угоди і відповідно до чинного законодавства.


                                      
                                        
V.ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ
                                               У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ


5.1.Порядок забезпечення продуктами харчування дошкільного закладу  здійснюється на підставі договорів у відповідності до чинного законодавства з дотриманням  санітарно – гігієнічних правил і норм . Заклад забезпечує збалансоване харчування дітей необхідними для їх нормального росту і розвитку продуктами харчування із дотриманням натуральних норм, визначених Міністерством охорони здоров’я  спільно з Міністерством освіти і науки та за погодженням із Міністерством фінансів.
5.2. У дошкільному закладі встановлено 3-х разове харчування , на літній – оздоровчий період  - 4-х разове харчування .
5.3. Контроль за організацією та якістю харчування , вітамінізацією страв , закладкою продуктів харчування , кулінарною обробкою , виходом страв , смаковими якостями їжі , санітарним станом харчоблоку , правильністю зберігання , дотримання термінів реалізації продуктів покладається на  керівника закладу та медичний персонал .

5.4. Порядок встановлення батьківської плати за харчування дитини в дошкільному закладі визначається Кабінетом Міністрів України, рішенням сесії сільської ради на 1 січня календарного року з подання керівника закладу та клопотання батьків.

5


                                   
VI.МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ
                                                 У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ


6.1.Медичне обслуговування дітей дошкільного закладу та відповідні умови для його організації здійснюється  засновником та органом охорони здоров'я  на безоплатній основі – лікарня с.Сутиска  та   ФАП села Ворошилівка  .
6.2. Медичний персонал здійснює лікувально-профілактичні заходи, в тому числі прове-дення обов’язкових медичних оглядів, контроль за станом здоров'я, фізичним розвитком дитини, організацією фізичного виховання , загартуванням, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил, режимом та якістю харчування.
6.3. Дошкільний заклад надає  приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.


                         
VII. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ


7.1.Учасниками навчально-виховного процесу у дошкільному закладі є : діти  дошкільного віку, керівник, педагогічні працівники, помічники вихователів, батьки або особи, які їх заміняють, фізичні особи, які надають послуги у сфері дошкільної освіти.
7.2. За успіхи у роботі встановлюються такі форми матеріального та морального заохочення : подяки , грамоти , винагорода , матеріальна допомога.
7.3. Права дитини у сфері дошкільної освіти :
- безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання ;
- захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку ;
- захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також фізичного та психічного насильства ;
- приниження її гідності ;
- здоровий спосіб життя .
7.4. Права батьків або осіб, які їх замінюють :
- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу ;
- звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей ;
- брати участь в покращені  організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу;
- відмовлятись від запропонованих додаткових освітніх послуг ;
- захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді.
   Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані :
- своєчасно вносити плату за харчування дитини в дошкільному закладі у встановленому порядку;
- своєчасно повідомляти дошкільний заклад про можливість відсутності або хвороби дитини;
- слідкувати за станом здоров'я дитини;

                                                                        6
- інші права , що не суперечать законодавству України.
7.5. На посаду педагогічного працівника дошкільного закладу приймається особа, яка має відповідну вищу педагогічну освіту, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов’язки .
7.6. Трудові відносини регулюються законодавством  України про працю , Законами Укра-їни  «Про освіту» , «Про дошкільну освіту» іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, Правилами внутрішнього трудового розпорядку .
7.7. Педагогічні працівники мають право:
- на вільний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів роботи з дітьми;
- брати участь у роботі самоврядування закладу ;
- на підвищення кваліфікації, участь у методичних об’єднаннях, нарадах тощо;
- проводити в установленому порядку науково-дослідну , експериментальну , пошукову роботу;
- вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу ;

-на соціальне  та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
- об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об'єднань громадян , діяльність яких не заборонена законодавством;
- на захист професійної честі та власної гідності ;
- інші права , що не суперечать законодавству України.
7.8. Педагогічні працівники зобов’язані :
- виконувати Статут, Правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору ;
- дотримуватися педагогічної етики,  норм загальнолюдської моралі, поважати гідність дитини та її батьків ;
- забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій,  які шкодять її здоров'ю, а також від фізичного та психологічного насильства;
- брати участь у роботі педагогічної ради та інших заходах , пов’язаних з підвищенням

професійного рівня , педагогічної майстерності , загальнополітичної культури ;
- виконувати накази та розпорядження керівництва ;
- інші обов’язки, що не суперечать законодавству України .
7.9. Педагогічні та інші працівники зараховуються на роботу до дошкільного закладу завідувачем .
7.10 . Працівники дошкільного закладу несуть відповідальність за збереження життя , фізичне і психічне здоров'я дитини згідно із законодавством.
7.11. Працівники дошкільного закладу у відповідності до статті 26 Закону України « Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» проходять періодичні безоплатні медичні огляди відповідно до нормативно-правових актів.
7.12 Педагогічні працівники дошкільного закладу підлягають атестації , яка здійснюється , як правило , один раз на п’ять років у порядку встановленому спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у галузі освіти і науки.
7.13. Педагогічні працівники , які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку дошкільного закладу, не виконують посадових обов’язків , умов

колективного договору або за результати атестації , не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

7


                             
VIII.УПРАВЛІННЯ ДОШКІЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ.


8.1. Управління дошкільним закладом здійснюється його засновником - Ворошилівською сільською радою.
8.2. Безпосереднє  керівництво роботою дошкільного закладу здійснює його керівник (завідувач), який призначається і звільняється з посади органом управління  освітою за згодою засновника з дотриманням чинного законодавства.
Керівник дошкільного закладу:
- відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначенних Законом України «Про дошкільну освіту», та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
- здійснює керівництво і контроль за діяльністю дошкільного закладу; 
- діє від імені закладу, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;
- розпоряджається в встановленому порядку майном і коштами дошкільного закладу, і відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу ;
- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників дошкільного закладу ;
- затверджує штатний розклад за погодженням із засновником дошкільного закладу ;
- контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей ;
- затверджує Правила внутрішнього трудового розпорядку , посадові інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом ;
- забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил ,                                                                

техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників ;
- контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам ;
- підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів ;
- організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють ;
- щороку звітує про навчально-виховну, методичну, економічну і фінансово-госпо-дарську діяльність дошкільного навчального закладу на загальних зборах    колективу та батьків, або осіб, які їх замінюють.
8.3. Постійно діючий колегіальний орган у дошкільному закладі – педагогічна рада, у разі неможливості створення - загальні збори трудового колективу . До складу входять: керівник, педагогічні працівники , інші спеціалісти . Можуть  входити голови батьківських комітетів. Запрошеними з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники загальноосвітнього навчального закладу, батьки або особи, які їх замінюють .
      Головою педагогічної ради є завідувач дошкільним закладом .
 На зборах розглядаються питання:
- розглядає питання навчально-виховного процесу в дошкільному закладі та приймає відповідні рішення ;

                                                                      8

- організовує роботу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження досягнень науки, передового педагогічного досвіду;
- приймає рішення з інших питань професійної діяльності педагогічних працівників .
 
Робота педагогічної ради планується довільно відповідно до потреб дошкільного закладу ,
 Кількість засідань педагогічної ради становить 4 рази на рік
.

     Для організації обміну досвідом навчально-виховної роботи вихователі сільських малокомплектних дошкільних закладів можуть входити до територіальних педагогічних рад на базі однієї зі шкіл.
8.4. Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу закладу та батьків або осіб , які їх замінюють , які скликаються не рідше одного разу на рік .
 Кількість учасників загальних зборів від працівників дошкільного закладу -6 , батьків – в залежності кількості дітей у дошкільному закладі.
 Термін їх повноважень становить 1 рік .
 Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.
   Загальні збори:                                                                                                                        

  -приймають Статут,  зміни і доповнення;
- обирають раду дошкільного закладу, її членів і голову, встановлюють  терміни її пов- новажень;
- заслуховують звіт керівника закладу,  голови  дошкільного закладу з питань статутної діяльності закладу , дають їй оцінку  шляхом таємного або відкритого голосування;
-  розглядають питання навчально-виховної, методичної та фінансово-господарської діяльності дошкільного закладу;
- затверджують основні напрямки вдосконалення роботи і розвитку дошкільного закладу.
8.5. У період між загальними зборами діє рада дошкільного закладу ( у малокомплектних функції ради можуть виконувати загальні збори) .
 
   Кількість засідань ради визначається за потребою. Засідання ради є правомірним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів (працівники,  засновники, батьки, спонсори та інші).
    Рада закладу організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання по - ліпшення умов для здобуття дошкільної  освіти, зміцнення матеріально-технічної бази,   поповнення морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків та виконує інші функції, що не суперечать чинному законодавству.

8.6. У закладі може діяти піклувальна рада – орган самоврядування , який формується з представників  органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій,  навчальних закладів, окремих громадян з метою залучення громадськості до вирішення проблем дошкільної освіти, забезпечення сприятливих умов ефективної роботи закладу.

Піклувальна рада створюється за рішенням загальних зборів або ради закладу. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах закладу і працюють на громадських засадах. Очолює піклувальну раду її голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але не рідше, ніж 4 рази на рік.

Основними завданнями піклувальної ради є:

    

 

9

 -співпраця з органами виконавчої влади, установами, організаціями, навчальними                                           закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов утримання дітей у закладі;

-          сприяння зміцненню матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновлювальної, лікувально-оздоровчої бази;           

-          сприяння залученню додаткових джерел фінансування закладу;

-          сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоровя учасників навчально-виховного процесу;

-          організація дозвілля та оздоровлення дітей та працівників;

-          стимулювання творчої праці педагогічних працівників;

-          всебічне зміцнення зв’язків між родинами вихованців та закладом;

-          сприяння соціально-правовій захищеності учасників навчально-виховного процесу.
                

ІХ . МАЙНО ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

    9.1. Відповідно до рішення Виконкому Ворошилівської сільської Ради № 29   від «20» березня 2003 року  дошкільному закладу передано в оперативне управління земельну ділянку 0.2 га , будівлі , споруди , комунікації , інвентар, обладнання , спортивний та ігровий майданчики, інші матеріальні цінності, які використовуються закладом для здійснення статутної діяльності.

9.2. Заклад може мати службове житло для працівників закладу.

9.3. В разі припинення юридичної особи ( у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи закладу передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету.

                             Х . ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
                                                ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
10.1. Джерелами фінансування дошкільного закладу є кошти :
- засновника ( власника);
- відповідних бюджетів (для державних і комунальних закладів) у розмірі, передбаченому нормативами фінансування;
-  батьків або осіб, які їх замінюють;
- добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб.

 

10.2. Кошти, активи, отримані доходи (прибутки або їх частини) закладу не підлягають розподілу серед засновників (учасників), членів, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та іншими пов’язаних з ними осіб.
10.3. Дошкільний заклад за погодженням із засновником має право:
- придбавати, орендувати необхідне йому обладнання та інше майно;
- отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій або фізичних осіб;
- здавати та брати  в оренду приміщення, споруди, обладнання юридичним  та фізичним особам для  продовження освітньої діяльності із законодавством .
10.4. Статична звітність – річні звіти про діяльність дошкільного закладу здійснюється відповідно до законодавства.