Річний звіт про діяльність закладу освіти

 

 

 

Звіт завідувача

Ворошилівського ДНЗ «Веснянка» перед колективом і громадськістю за 2019-2020 навчальний рік

          Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005р. № 55, зміст звіту зроблений відповідно до «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно - технічних навчальних закладів перед колективом та громадськістю». 

Мета:

    Подальше утвердження відкритої і демократичної державногромадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації я, Банзелюк Ірина Сергіївна, завідувач дошкільного навчального закладу «Веснянка», звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2019/2020 навчальний рік.

Завдання звітування:

  1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.
  2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

     Безпосереднє керівництво дошкільним закладом здійснюю  я – завідувач  ДНЗ , згідно з Статутом.

Я, БанзелюкІрина Сергіївна, 1968 р.н., освіта вища, педагогічний стаж 34 роки, на посаді завідувача ДНЗ 17 років.

Я, як завідувач  ДНЗ забезпечую:

– реалізацію державної політики в галузі освіти через наради, загальні збори членів трудового колективу та  ради ДНЗ;

– дію від імені закладу, представляю його в усіх державних органах, на підприємствах, в установах та громадських організаціях;

– у межах своєї компетенції видаю накази, обов’язкові для виконання працівниками закладу;

– приймаю на роботу та звільняю з посади працівників закладу при потребі;

– є розпорядником бюджетних коштів дошкільного закладу.

    Як і всі мої колеги, свою діяльність завідувача ДНЗ у 2019/2020 навчальному році я здійснювала у відповідності до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Статуту ДНЗ.  Уся діяльність була спрямована на виконання Законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію», Постанов Уряду України, нормативно-інструктивних  документів  Міністерства освіти і науки України, місцевих органів управління освітою, на оптимізацію мережі і розвиток дошкільного навчального закладу, створення оптимальних умов для виховання дітей, , створення умов для роботи педагогічних працівників, підвищення ефективності виховного процесу шляхом запровадження розвиваючих заходів, залучення батьків до їх організації та проведення, удосконалено систему планування та контролю за всіма напрямками діяльності дошкільного закладу з боку адміністрації, в тому числі системний контроль за станом організації фізкультурно-оздоровчої та санітарно-профілактичної роботи з вихованцями, забезпечено умови для збереження та зміцнення здоров’я вихованців і працівників дитячого садка. Протягом навчального року здійснювала контроль і створювала умови для виконання навчального плану і робочого плану дошкільного навчального закладу, який мав такі розділи, як:

 - організаційно-педагогічна робота;

- вивчення стану життєдіяльності дітей;

- адміністративно-господарська діяльність;

- медико-профілактична робота;

- охорона життя та здоров’я дітей;

- методична робота з кадрами.

    На нарадах при завідувачі слідкувала за ходом реалізації пріоритетного напрямку роботи дитячого садка «Забезпечення рухової активності дітей на заняттях з фізичного виховання та впродовж дня» та «Забезпечення наступності між сумісними ланками освіти»..  Намагалася сумлінно виконувати свої посадові обов’язки, того ж вимагала й від інших членів колективу, вихователів, усіх працівників дошкільного навчального закладу.

Загальні відомості про ДНЗ.

       Дошкільний навчальний заклад  «Веснянка» Ворошилівської сільської ради розташований за адресою: с.Ворошилівка, вул.Маліновського ,5 ,23323, розрахований на 17 дітомісць .Тривалість робочого дня 9 год, 5-денний робочий тиждень з 8:00 до 17:00. У закладі укомплектовано одна різновікова  група з кількістю 22 дитини. Садок забезпечений педагогічним та технічним персоналом (7 одиниць,з них 3 педагоги, 2 основних та 1 сумісник). Заклад підпорядковується Відділу освіти і науки Тиврівської РДА та Ворошилівської  сільської раді - головному розпоряднику коштів місцевого б’ютжету.

Дошкільний навчальний заклад  здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

 - Конституції України

 - Закону України «Про дошкільну освіту»

- Базового компоненту дошкільної освіти

 - Закону України «Про охорону праці»

- Закону України «Про цивільну оборону»

- Закону України «Про дорожній рух»

 - Закону України «Про відпустки»

- Кодексу «Про працю»

- освітньої програми «Динина»

- відповідно власного Статуту та річного плану роботи дошкільного закладу.

     Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров'я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.

      Головною метою роботи дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку.

       Групові приміщення ДНЗ забезпечені меблями та ігровим обладнанням, але потребують оновлення, осучаснення. Недоліками є недостатня наявність в групах сучасних технічних засобів (мультимедійних пристроїв, комп’ютерної техніки) .

         Дошкільний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення. Навчальний рік у дошкільному закладі починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня (оздоровчий період) у дошкільному закладі проводиться оздоровлення дітей.

 

Управлінська діяльність у 2019/2020 навчальному році

      Колектив закладу працював творчо і відповідально.  Адміністрацією ДНЗ здійснювався оперативний контроль за наступними напрямками: готовність та якість підготовки педагогів до робочого дня, планування навчально-виховної роботи, готовність вихователя, муз. керівника – до робочого дня, дотримання режиму дня в групі, проведення ранкової гімнастики, організація та проведення загартування, виконання рухового режиму протягом дня, організація прогулянок, організація чергування, ведення музичним керівником індивідуальної роботи з дітьми, рівень педагогічної майстерності педагогів. Під час проведення нарад, семінарів використовувались інтерактивні методи навчання педагогів: дискусії, вправи. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлюються, пошуку нестандартних, цікавих рішень, а також сприяло збільшенню самооцінки. Згідно річного плану роботи було поставлено завдання на 2019-2020 навчальний рік:

1.      Поповнити методичну, ігрову та спортивну базу закладу.

2.      Проводити роботи щодо благоустрою території та естетичного оформлення.

3.      Створити нові ігрові зони розваг для дітей.

4.      Створити міні-стадіон на території закладу.

5.      Продовжити роботу по встановленн бруківки на території закладу.

6.      Розпочати роботу щодо впровадження системи ХАССП у закладі.

      Протягом навчального року педагогічний колектив сумлінно працював над реалізацією поставлених завдань. У дитячому садку створено оптимальні умови для постійного професійного росту педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного:  згідно з графіком проходження курсів підвищення кваліфікації у поточному навчальному році два педагоги підвищили свій кваліфікаційний рівень при КВЗН «ВАНО» в м.Вінниця: завідувач Банзелюк І.С. та вихователь, Ткачук Т.М.

      Робота колективу ДНЗ відзначається стабільністю та позитивною результативністю. Організація навчально-виховного процесу здійснюється в україномовному режимі згідно з Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про мови», «Про охорону дитинства»; Національної доктрини розвитку освіти, Конвенції «Про права дитини»; Положення «Про дошкільний навчальний заклад»; Базового компоненту дошкільної освіти в Україні (нова редакція), Положення «Про батьківські комітети (раду) дошкільного навчального закладу».

       Здійснювалась організація життєдіяльності дітей в умовах дошкільного навчального закладу відповідно до вимог, визначених програмою виховання і навчання дітей

від 2 до 7 р. Поглиблювалася робота щодо збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров`я вихованців на основі використання здоров`язберігаючих технологій.  Роботу над соціалізацією дитини дошкільника педагогічний колектив проводив, застосовуючи різні форми та методи (заняття, свята, участь у конкурсах, змаганнях). Цікавими та змістовними виявились заходи: святкові ранки - свято, присвячене Дню Святого Миколая, новорічні ранки , ранки до свята 8 березня, свято осені. Розвиток творчих, індивідуальних здібностей дітей та формування цілеспрямованої особистості є важливим завданням для нашого колективу, про що свідчить високий рівень проведення свят та дитячих ранків, виступів наших дітей перед батьками та громадськістю.  Щодо удосконалення і модернізації роботи з родинами, колектив педагогів працював над формуванням свідомості батьків щодо підвищення фізичної та розумової працездатності дітей, навчання дітей жити у злагоді з довкіллям та з собою. Підводячи підсумки минулого навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно до вимог Базового компоненту. Разом з батьками педагоги закладу навчались уникати конфліктів, будувати стратегію розв`язання конфліктів, уникати конфліктних ситуацій.

Медичне обслуговування

    Нажаль у закладі немає медичного працівника.  Але ми налагодили тісні та плідні стосунки з місцевим фельдшером Кулібабою Г.П., яка щотижня проводить огляд дітей, дає поради та консультації.

     Впродовж 2019/2020 н.р. здійснювався постійний контроль за дотриманням режиму в групі, їх санітарним станом. Систематично проводилося обстеження всіх дітей, щоденний огляд працівників харчоблоку на наявність захворювань. Тому вірогідність зараження дитини у садку зведена до мінімуму. Постійно велась робота щодо профілактики застудних захворювань, загартування, формування у дітей системи валеологічних знань про свій організм, про користь занять з фізичної культури, про особисту гігієну та чистоту навколишнього середовища. Безумовно, щаслива дитина – це здорова дитина. Серйозну увагу педагогічний  приділяв питанням охорони та зміцнення здоров’я дітей, їх фізичному розвитку. Результати тестування фізичного розвитку дітей виявив сформованість життєво важливих видів основних рухових дій (ходи, стрибків, метання, лазіння). Колектив створював умови для емоційного благополуччя дитини, будував навчальну діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи. Робота з формування здорового способу життя вихованців реалізовувалася через:

 - заняття з фізкультури

 - ранкова гімнастика

- фізпаузи і фізкультхвилинки на заняттях

- гімнастика пробудження .

Оздоровча робота з нашими вихованцями включає в себе:

 - щоденне перебування дітей на повітрі

 - сонячні та повітряні ванни

 - водні процедури влітку

 - ходіння босоніж по доріжці Здоров’я

- дихальна гімнастика.

 Фізкультурно-оздоровча робота з дітьми організовувалася з урахуванням стану їхнього здоров’я.

     В закладі ведеться робота щодо виявлення дітей пільгових категорій та сімей, які опинились у складних життєвих умовах. Щорічно, в вересні збирається банк даних на дітей різних категорій, складається соціальний паспорт закладу, який поновлюється двічі на рік. Наш дошкільний навчальний заклад відвідують діти таких пільгових категорій:

- кількість дітей в ДНЗ – 22;

- кількість дітей сиріт – 1;

- повна сімя – 20;

- неповна сім’я – 0;

- кількість дітей, яка виховується батьками – 20;

- кількість дітей, яка виховується опікунами – 2;

- кількість дітей-переселенців – 0;

– малозабезпечених – 1 ;

– багатодітних сімей – 1;

– неблагополучних – 0;

– сімей, які знаходяться  в  складних життєвих ситуаціях -0;

– діти позбавлені батьківського піклування – 1;

– діти інваліди – 1;

– діти АТО – 2;

Вжиті завідуючою дошкільним навчальним закладом заходи щодо охоплення навчанням дітей 5-ти річного віку:

 Діти п’ятирічного віку  83% охоплені   здобуттям дошкільної освіти (з 12 дітей – 10 відвідують заклад).

Організація раціонального харчування

    Одним з пріоритетних напрямків моєї діяльності є забезпечення зміцнення здоров’я дітей та попередження випадків шлунково-кишкових захворювань, організація раціонального харчування дітей. Харчування вихованців здійснюється відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 року №298/227. Упродовж 2019/2020 н.р. в дошкільному закладі створювались сприятливі умови для організації доцільного та якісного харчування. Складається меню-розкладка з урахуванням єдиного сезонного меню та технологічних карток.  Продукти харчування, що постачаються в дитсадок, мають сертифікати якості та відповідності. Систематично проводився бракераж сирих продуктів, бракераж готової продукції. Кухар дотримується технології приготування їжі відповідно до технологічних карт. У разі відсутності основних продуктів харчування використовувалися продукти-замінники. Порушень у технології приготування страв не виявлено.   Добові проби відбираються  у присутності завідувача та зберігаються  протягом доби. З боку вихователя здійснювалася планомірна робота щодо формування навичок культури харчування дошкільнят, консультативна робота щодо харчування дітей вдома. Контроль за якістю харчування здійснювався безпосередньо завідувачем  щодня протягом року: за постачанням продуктів, їх якістю, умовами зберігання, терміном реалізації, за дотриманням норм харчування, контролювалася робота персоналу харчоблоку, санітарно-гігієнічний стан і організація харчування безпосередньо в групі. Відповідно до графіка проводились планові та оперативні перевірки щодо організації харчування, виходу страв та якістю приготування їжі. На постійному особистому контролі також тримаємо оплату за харчування. Робота з організації харчування дошкільників в ДНЗ ведеться на достатньому рівні.

Подальші напрямки роботи:

 · Постійна інформація батьків про стан харчування дітей в ДНЗ

 · Консультації для батьків щодо раціонального харчування дітей

 · Співпраця з Радою закладу з питання покращення харчування дітей.

        Дотримання норм харчування в ДНЗ «Веснянка»дійснюється у межах відповідних бюджетних призначень – 67 710,00 грн

План на батьківську плату становить -26 640, 00 грн

Харчування забезпечується за рахунок залучення бюджетних коштів  та коштів батьків , батьки вносять плату за харчування дітей, що не перевищує 40%  від вартості харчодня

Плановий харчодень :   30.00            

Батьківська плата :         12.00       

Фактично:                       

За 3 місяців 2020р. здано коштів  всього : 8 870,91 грн

В тім числі :

батьківська плата                   — 5 460,91;

продукти харчування сільськогосподарські – 3 410,00 грн.

За рахунок державних коштів утримуються 5 дітей пільгових категорій , а саме:

- діти, які виховується опікунами – 2;

діти учасників бойових дій у зоні АТО – 2;

- діти з багатодітних сімей – 1.

Аналіз виконання норм харчування в ДНЗ «Веснянка» за 3  місяці   2020 року. 

Назва продукту

гр

фактично

+/-

%

мясо

100

93

-7

93

риба

45

28

-18

62

олія

9

8

-1

89

масло

21

21

-

100

сир кисломолочний

45

31

-14

69

сир твердий

5

4

-1

80

молоко

400

313

-84

78

яйця

1/2

0,3

-0,2

60

крупи

45

45

-

100

сметана

10

7

-3

70

хліб пшен.

80

87

+ 7

109

хліб житній

40

46

+ 6

115

цукор

45

35

-10

78

картопля

190

186

-4

98

овочі

230

244

+ 14

106

фрукти

100

99

-1

99

сік

70

66

-4

94

сухофрукти

10

8

-2

80

Разом:

 

 

 

88

Середні показник виконання норм харчування за 3 місяців 2020 рокустановить  88%.

Охорона життя та праці працівників та дітей

        Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я вихованців та педагогічних працівників Згідно із Законом України «Про охорону праці» у дошкільному закладі здійснюється робота з охорони праці і техніки безпеки, призначені відповідальні з питань охорони праці, затверджені інструкції з безпеки на робочому місці і безпеки організації життєдіяльності дітей та учасників освітньо – виховного процесу.

    Охорона життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей – важливе завдання дошкільного закладу.

        У дошкільному закладі здійснюється соціальний захист працівників. Між адміністрацією і трудовим колективом закладу складений Колективний договір. Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально – економічних, виробничих і трудових відносин. Щодо соціально – трудових пільг, гарантій, компенсацій адміністрація та орган профспілкової первинної організації забезпечують належні умови соціального захисту працівників. Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором, ретельно виконуються. В 2019-2020навч. році вчасно виплачуються заробітна плата і аванс, всі педагоги отримують доплату за вислугу років, та престиж (20%), отримали грошову винагороду до Дня працівників освіти , всі працівники отримують матеріальну допомогу на оздоровлення під час відпустки  в повному обсязі.

   Робота з забезпечення безпеки життєдіяльності дошкільного закладу та учасників освітньо – виховного процесу здійснюється згідно з нормативною базою та заходів безпеки праці. За період роботи ДНЗ у 2019/2020 н.р. травматичних та нещасних випадків з дітьми під час освітньо– виховної роботи і співробітниками на робочому місці не було. Протягом навчального року колектив дитячого садка приймав участь у розробці та обговоренні комплексних планів щодо покращення умов праці, санітарно – оздоровчих заходів, охорони довкілля і вживає заходів щодо їх виконання.  Адміністрація закладу організовувала нормальні умови для праці та освітньо – виховної діяльності членів трудового колективу.  При складанні річного плану роботи планувалися заходи щодо організації роботи з охорони праці, збереження життя, здоров’я дітей і працівників, попередження дитячого та дорослого травматизму. Забезпечено проведення первинного, періодичного та інших видів інструктажів з техніки безпеки. Організовано проводилися періодичні медичні огляди працівників. Робота педагогічного колективу та всіх робітників ДНЗ щодо профілактики дитячого травматизму будувалася на Базовому компоненті дошкільної освіти, який спрямував роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності.  Тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі. Тому завданнями нашого дошкільного закладу з профілактики дитячого травматизму у 2019/2020 н.р. були:

- поліпшення якості навчально–виховної роботи з дітьми щодо питань особистої безпеки та захисту життя;

- удосконалення теоретичних знань та практичних навичок вихователя  щодо формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя;

- пропагування здорового способу життя серед дітей та батьків;

- проведено інструктаж з першочергових дій персоналу і посадових осіб ДНЗ у разі загрози виникнення терористичних або деверсійних актів.

 В наявності всі Журнали реєстрації інструктажів з питань охорони праці, які ведуться своєчасно. Це питання знаходиться на постійному контролі і заслуховується на нарадах при завідувачі та батьківських зборах.

         Протипожежна безпека у дошкільному навчальному закладі посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. Розроблено плани евакуації дітей на випадок пожежі,  , призначено відповідальних осіб. Проводяться евакуаційні заходи на випадок виникнення пожеж, тиждень пожежної безпеки згідно з наказом по ДНЗ.

 

 

Робота по зміцненню матеріально - технічної бази ДНЗ

        Розвиток матеріально–технічного забезпечення дошкільний навчального закладу здійснюється за рахунок бюджету, благодійної допомоги фізичних осіб та батьків. Завдання адміністрації полягає у оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Питання господарської роботи є найскладнішим у роботі керівника, так як на вирішення його потрібні кошти. Батьківська спільнота залишається головним спонсором упорядкування групових приміщень, створення затишку та розвивального середовища для своїх малят.

Ще є чимало труднощів, які необхідно вирішувати:

-          відсутність медичного обслуговування;

-          недостанє фінансування щодо господарчих потреб закладу;

-          залишається проблема щодо оснащення протипожежної безпеки в закладі згідно вимог;

-          потребує чималих затрат матеріальне забезпечення впровадження системи ХАССП у закладі.

Окрім цього заклад  дуже потрібен нам пилосос, магнітофон, газонокосарка, кухонний інвентар, проектор, ноутбук, вай фай роутер.

     Шановні колеги, батьки!!! Я особисто та вихованці ДНЗ щиро вдячні Вам за те, що Ви - не байдужі, що Вас цікавить кожна прожита дитиною хвилина в нашому дошкільному закладі. Завдяки Вашій турботі діти зростають здоровими та щасливими.

    Розвиток закладу освіти можливий тільки за умов засвоєння нововведень та бачення власної перспективи розвитку.

    Головним є те, що дошкільний заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.

    Я, як керівник ДНЗ  і надалі буду робити все що залежить від мене для забезпечення належних умов життя і виховання дітей, які відвідують заклад, для підтримання належного іміджу  та збільшення потенційних можливостей.

Сподіваюсь на подальшу співпрацю з  батьками, підприємцями,сільським головою.

 

 

Завідувач ДНЗ                         Банзелюк І.С.